Deze ochtend liep ik gezwind en met grote handdoek en pullen shampoo in de aanslag richting douche. Fluitend en slightly huppelend enzo, want mijn examens zijn finitos (niet dat dat laatste dik ok zat) en ik was uitgeslapen: that is, lang en goed geslapen en zonder rugpijn en met een verse goedriekende donsovertrek. Bovendien scheen het zonneke en had iemand de kotkeuken opgeruimd. Olé.

Ik zwaai de douchedeur open en stap het kabientje in, en voel gelijk iets onder mijn linkervoet. Ik kijk naar benee en denk “Hu? Spaghetti? Hier?”, terwijl ik tegelijkertijd redeneer dat het wel kon, gezien de kooksituaatsie vorige week vrijdag ten huize RVSTR.  Ik aan het afwassen, S. die dringend zijn spaghetti moest afgieten. Giet dat dan maar door de douche, zei ik, want ik was af en ik was eerst. Wat S. deed want tegen zoveel vrouwelijke overmacht kon hij toch niet op. Dus denkend dat daar 8 centimeters spaghetti-overblijfsel ligt buk ik mij en wil het doucherand-overboord gooien, want zo in mijn blootje door de keuken rennen naar de vuilbak zag ik logischerwijs niet echt zitten.

Tot hetgeen ik opraap opeens begint te kronkelen en ik een zwart puntje op het einde van de ‘spaghetti’ op en neer zie gaan.

Het vervolg laat zich al raden: ik tieren en een niet te evenaren adrenaline-opstoot. Gecombineerd met een hart dat fameus tekeer ging. Mij opeens realiserend dat ik daar wel heel erg bloot sta te wezen terwijl er onder mij een maad of rups of whatever ligt te kronkelen. Aah! Met geen haar op mijn ongewassen hoofd dacht ik er aan dat beest nog in mijn handen te nemen en spoelde het dan maar genadeloos door het putje. Voos beest. Echt, dat zijn de vieste die er zijn. En de rest van mijn douchebeurt heb ik gelijk een gek naar dat putje zitten turen, wegens mayor flashback naar de tijd dat ik nog dacht dat doorgespoelde beesten  uit de buizen weer omhoog kropen omdat ze weerhaakjes op hun poten hadden en spidermangewijs tegen álles konden blijven plakken. En dus ook geen wc-geloop in de nacht omdat ik dacht dat alle spinnen die hun laatste rustplaats door mijn kwade hand in de wcpot gevonden hadden uit revenge weer rechtstreeks mijn kont gingen binnenkruipen de eerste keer dat ik er weer op moest gaan zitten.

Voos, voos!

