– Gekonfronteerd worden met kursussen die nog getiept zijn (op wellicht van dat vergeeld papier) met een tweedehands tiepmachine en vol staan van archaïsche Nederlandsche taal en spellingswijzen. Kommunisme en konteksten, af en toe eens emansipatorisch.
– Waar dan nog eens ‘sukses’ bijgewenst wordt
– Hopen dt-fauten.
– Nota’s die per lesuur van doenbaar naar onleesbaar geschreven gaan. (Onnozelaar jong, wat een structuur, wat een orde!)
– Veel eigen krabbelingen en tekeningskes, tornado’s en bloemekes, en koffievlekken, en bladzijden die wegens in tas gepropt met een gesmolten stuk Turks Fruit (wat we kregen op een KULeuven-receptie, en slecht dat dat is) aan elkaar geplakt zijn. Maar gelukkig niet zoals vorig jaar een geplette banaan en stinkend bruine gerimpelde blaadjes.
– Blij zijn bijna klaar te zijn en opeens zien dat ge nog 30 (!) blz vergeten leren zijt – wegens overslaan, wegens geen zin.
– Ook pijnlijke confrontatie met uw slechte gewoonte om nooit de laatste drie bladzijden van een ellenlang Engels of Frans artikel te lezen. dat lukt gewoon niet meer. als het einde in zicht is en de laatste loodjes ’t zwaarst wegen en, en.. Nooit.

Het moge duidelijk zijn: bloktijden alhier.

Advertenties