Dat ik mensen krijg op mijn blog die waarlijk hele rare googletermen ingeven is een feit. Ik denk dat dat bij u even erg is. Maar de laatste tijd wordt er meer en meer gegoogled op de termen ‘kot leuven’ en dan komen ze hier terecht. Het is nu eenmaal een feit dat via tinternet heel wat koten ontdekt kunnen worden (zo kwam duvelman hier vorig jaar (en eveneens in de blogroll) terecht door me na het posten van een fotootje van het vorig-jaar-kotfeest mede te delen dat hij op nèt hetzelfde kot gezeten had. Want dat schept nen band he. Ik hoor het u al denken: de wereld is klein, nietwaar).

Nu, ‘kot leuven’ dus. En ik ben pro internet. Kotentochten worden samen met de mama’s (en hún GSM) aangevangen, en iedere dag zie je er wel een paar stilstaan bij dat kot net voor je waar er al een maand ‘te huur’ aanhangt (voor slechts 450 euro exclusief kosten). Diezelfde mensen storen de studenten die net zoals ik aan de straatkant zitten door op ramen te kloppen, fijntjes te lachen en te vragen ‘of er koten vrijkomen’. Googlet eens, mensen, en laat mij met rust.
Wat mij eigenlijk tot de clue van deze post moest leiden. Twee jaar geleden, toen ik nog in Gent studeerde, wouden vriendin H. en ik een duplex, studio, kot delen. H. had veel gegoogled, en ik ook. En veel gemaild, ik nog meer. Tot ze mij vertelde van haar vriendin, die dat jaar ook een kot zocht en een waarlijk mooi blinkend fotootje online tegenkwam, niet al te duur, perfect gelegen, en uitermate geschikt voor haar. Zij mailde, en kreeg alle informatie die ze nodig had. Zelfs meer. Tegen betaling van één voeten-ruiken-en-strelenbeurt per week kreeg zij de hele studio, met alle kosten erbij, gratis ter harer beschikking. En, zo zei de man, dat was niet abnormaal. Er bestonden zelfs sites over mensen die dat deden. (Nu, daarnet ging ikzelf eens googlen op voetfestisjisme/voetfetishisme en ik kwam op werkelijk heel grappige dingen uit). Elk zijn meug, nietwaar.

Vriendin van vriendin in kwestie is er niet op ingegaan. Maar vier uurtjes teengesnuif per maand, komaan, er moeten toch zeker wel studenten geweest zijn die daarop zijn ingegaan?

