Gisteren naar een concert van Yevgueni gegaan in de Ha! Handelsbeurs, als een beetje te laat verjaardagsgeschenk. Alwaar we als voorprogramma het mij totaal onbekende groepje het zesde metaal op ons bord kregen. Wat ik u mededeel omdat dat serieus de moeite was. Sappig West-Vlaams, een West-Vlaams zingende vioolspelende Brusselse, een zalige contrabas. En omdat de drummer misskien niet zo opviel: ge hebt dat ook goed gedaan manneke. Teksten die afwisselend u eens serieus tot nadenken aanzetten oftewel ferm deden lachen. Over mint’n veur den oasem, tot topp’n veur katsjee. Over hoe stout dat Thierry es, omdat ie zeumoar op uw muile dest. En vooral veel schoon volk daar zo vanvoor op dat podium. En serieus… waar Yevgueni amper in slaagde, vote ik Wannes zijn bindteksten for president! Dat ze soms langer waren dan zijn liedjes zelf nemen we der graag bij. Tedju ik heb moeten lachen.

Luister hierzo

Btw Wannes manneke, moest gij hier ooit eens terecht komen, ik verstond eigenlijk wèl West-Vlaams, ma keu’ngkasse nu niet sebiet.. Desalniettemin, nu heb ik toch mijn minuut of fame gekregen.

