Gaan er eigenlijk nog mensen naar Werchter toe? Mensen boven de twintig dan, die bereid zijn meer dan 160 (doe maar maal twee) euro te besteden om tussen 16-17-18jarigen te gaan rondhuppelen, om vier dagen achter elkaar amper nachtrust te hebben, om vier dagen met vettig haar rond te dretsen en zich ofwel vier dagen na elkaar tot blazen toe te laten verbranden of zich vrijwillig laten uitregenen? Hanyway, ik heb de wei (ik gebruik festivaljargon jonges) van Werchter nog nooit betreden. Ik vond dat te duur. En waarschijnlijk was het ook niets voor mij. Te druk. Rampverhalen gehoord over expres omver gestoten rijen chemische wc’s en diens respectievelijke inhouden, die de mensen die zich daar per ongeluk in bevonden voor vier dagen kleurden en lieten geuren. En over niet slapen, always omgeven zijn van de jointdampen, hongerlijden, zweetgeuren, twee-euroots-voor-een-plat-waterke enzo.
En dan was er opeens de vraag of ik mee t-shirts wou gaan verkopen. Vijf uur werken op een dag, met zicht op het hoofdpodium. En gratis entree, gratis drankbonnekes en tijd voor enkele optredens naar keuze.
Ik ben er nog steeds niet aan uit..

